Übersicht der Kommentare von hij die bouwt im Fachwerkhausforum.

Alle 7 Kommentare von hij die bouwt

Seit 2002 online

Fachwerk hersteller region Aachen,...

17.08.2013, Goeie avond Carl Als het voor u past zal ik eens (vrijblijvend) komen kijken. Misschien kan ik wat voor u betekenen. Ik ben al bezig met leembouw, vakwerkbouw sinds 1987. Fijne nacht gewenst. Mvg Jan leembouwer.be

ecuador

Fachwerkhaus in Ecuador?

27.07.2013, Hallo Ik ben geïnteresseerd. Ik ben al 25 jaar bezig met leem en vakwerk. Ik ontwerp, fabriceer en plaats eikenhouten constructies om in te wonen of voor de tuin. Met wat kan ik u van dienst zijn? Graag wat meer informatie. met vriendelijke groeten Jan

mest (mist) in leem

Lehmputz mit Mist

07.07.2013, Goede middag Het gebruik van mest (mist) in leem is een fabel. Mest is geen meerwaarde voor leem. Mest werd gebruikt in leem om er vanaf te zijn. Na de winter had de boer veel mest in de (pot)stal en daar moest hij van af zijn. Omdat vervoer over lange afstand niet mogelijk of te duur was, werd mest als bouwmateriaal gebruikt. Ik heb verschillende proefopstellingen gemaakt van leem met mest en zonder mest. het resultaat is hetzelfde of slechter. Dus, geen mist. Ik spreek uit ervaring. Nog een fijne zondag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jan

voegen opvullen

Welcher Dämmstoff für Fugen zwischen den Balken?

18.01.2013, Goeie morgen Als leembouwer heb ik al heel wat ervaring met het opvullen van krimpvoegen tussen leem en hout. Omdat verwarmen een grote kost is, is het belangrijk om geen tocht te hebben in het huis. Stopverf, zoals vermeld is niet goed omdat dit zeer hard gaat worden en nadien zal barsten en uit de voeg vallen. Om de voeg winddicht te maken, kunt ge deze eerst vullen met glaswol of rotswol. Doe dit met behulp van een plamuurmes. Vul dan de voeg op met het volgende mengsel: 1 deel (schop) leem, 1 deel (schop) geel zand, 1/4 deel (schop) kalk (supercalco 90) en een halve emmer (10 liter)verhakseld hout (eikenhout). Ik gebruik hiervoor de schavelingen van de kettingfrees (kleine stukjes hout). Dan water toevoegen, en mengen, tot er een stevig mengsel ontstaat. Het mengsel moet de dikte zijn van een stevig deeg. Dit mengsel in rollen verdelen en in een siliconenspuit doen en de voegen opvullen. Als de voegen opgevuld zijn, met een vochtige spons glad wrijven. Op die manier ontstaat een mooie gladde voeg. Succes en groeten uit België Jan

kleine fachwerkconstructionen

Fachwerk Gartenhaus

25.10.2010, Guten Tag, ich bin Jan Verstreken aus Belgien. Ich baue zeit 20 jahre fachwerkconstructionen fur den Garten. Ich mache diesen hausern auf mas. www.leembouwer.be. Herzlichen grussen Jan

Zieheisen für Holznägel

30.12.2005, kijk op google en zoek naar "shavinghorse". dit is een bank waarop allerlei stijlen, poten van stoelen of pennen voor de vakwerkbouw gefabriceerd worden. groeten jan

Lehmbau 05 in Berlin

09.10.2005, kanst du mir sagen was das ist: lehmbau 05 in Berlin? ich bin ein fachwerker aus belgien und selbverstantlich interessiere ich mich fur alles das mit fachwerk zu machen hast. grusse aus belgien du kanst auch werke von mir sehn auf fachwerk.de und auf www.leembouwer.be jan verstreken
1 vor >